پرسپولیس برای وحدت مدارک پزشکی می‌دهد بازگشت دوباره فلیک به مونیخ؟ پیام مهم نکونام به بازیکنان استقلال| ذوب تمام شد! احضار مربی استقلال به کمیته اخلاق پاداش میلیاردی کشتی گیران پرداخت شد جدایی آزمون از جمع رمی‌ها محرومیت کمیته انضباطی در انتظار حامدی‌فر ترکیب احتمالی رئال مادرید و بایرن مونیخ در دور برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) هادی چوپان در حرم مطهر امام رضا (ع) + عکس تغییر نام استقلال منتفی شد خرید‌های بی‌رویه؛ دلیل قهرمان‌نشدن سپاهان نتیجه و ویدیو خلاصه بازی دورتموند و پاریس سن ژرمن| پایان رویای پاریسی امباپه ورود آقایان به بازی پرسپولیس و سپاهان ممنوع شد| حکم غیر منتظره درباره تخلفات اخیر پخش زنده بازی پاری سن‌ژرمن و دورتموند (۱۸ اردیبهشت) + تماشای آنلاین خداداد عزیزی: هیات فوتبال دکان و دستگاهی است تا عده‌ای در آن نان بخورند + ویدیو همه چیز درباره برکناری سرآسیایی از سایپا انفجار در خط دفاع استقلال| دو غایب روی دست نکو پشت پرده صادرنشدن کارت سرپرستی آتیلا حجازی چیست؟ رفتار جنجالی شهربانو منصوریان مقابل وزیر ورزش + ویدیو
سرخط خبرها

رائفی‌پور: جولان مفسدان، مانع استعدادیابی درست است

  • کد خبر: ۱۲۴۶۰۲
  • ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴
رائفی‌پور: جولان مفسدان، مانع استعدادیابی درست است
رئیس موسسه مصاف گفت: اگر استعدادیابی به خوبی صورت نمی‌گیرد به دلیل این است که ساختار‌ها و قوانین اشتباه است و به آدم‌های اشتباه میدان داده شده برخی از مفسدین در آن جولان می‌دهند.

گروه ورزش | شهرآرانیوز، علی اکبر رائفی‌پور در حاشیه استعدادیابی تیم ملی نوجوانان در مشهد اظهار کرد: ژاپنی‌ها از سال ۱۹۸۳ تا سال ۲۰۴۰ برای فوتبال خود برنامه‌ریزی کرده‌اند و این کار را با انیمیشن و کارتون آغاز کرده‌اند تا نداشته‌های خود را به تصویر کشیده تا رویا به وجود بیاورند، چرا که رویا جهت می‌دهد و شیرینی به وجود می‌آورد تا ایجاد انگیزه کند.

وی افزود: در حال حاضر اکثر بازیکنان تیم ملی نوجوانان را بازیکنان شهرستانی تشکیل داده‌اند. برای تیم ملی نوجوانان ۱۲ هزار نفر استعدادیابی شده و ۵۰۰ نفر انتخاب شده‌اند. از این تعداد ۵۰ نفر و سپس ۳۰ نفر انتخاب شده‌اند. این موضوع نشان می‌دهد در لایه‌های مختلف پالایش صورت گرفته است.

رئیس موسسه مصاف با اشاره به اینکه کار رسانه تولید انگیزه و جهت دادن است، گفت: رسانه کارکتر، اثر، رویا و شخصیت می‌سازد. برای فوتبال باید رسانه ایجاد کنیم، اما تا اسم فوتبال می‌آید می‌گویند فوتبال فساد دارد، اما نکته‌ای وجود دارد رسانه به واسطه شفافیتش جلوی فساد را می‌گیرد.

رائفی‌پور تصریح کرد: قوتبال ورزش پرطرفدار و فطری است و، چون با فطرت انسان‌ها سازگار است با عدالت و برابری در آمیخته است. به عنوان مثال برزیل را به فوتبالش می‌شناسیم. در چند کشور از دنیا مانند برزیل، آرژانتین و از جلمه ایران مردم در خیابان‌ها فوتبال بازی می‌کنند، اما فوتبال آن‌ها کجا قرار دارد و ما کجاییم؟ چرا ما به جایگاه شایسته‌ای نرسیده‌ایم؟

وی ادامه داد: در حال حاضر لایه‌هایی شکل گرفته تا فرصت برابر برای همه فراهم شود. برای استعدادیابی حضور بازیکنان را در تهران ملزم نکرده‌ایم، بلکه ما به استان‌ها می‌رویم. استعدادیابی در استان‌ها را با سیستان و بلوچستان آغاز کرده و در حال حاضر در خراسان رضوی قرار داریم. اکثر بازیکنان در برنامه استعدادیابی مشهد نیز از شهرستان‌های استان آمده‌اند. این نشان می‌دهد که همه چیز با دقت و منصفانه انجام شده است.
رائفی‌پور گفت: باید ما میان مردم برویم، نه اینکه انتظار داشته باشیم مردم به سراغ ما بیایند. در دین نیز همین نگاه وجود داشت. پیامبر اکرم (ص) همانند یک پزشک به خانه‌های مردم می‌رفت تا نیازشان را برطرف کند. برخی از مردم در روستا‌ها حتی هزینه کرایه‌ای خود را هم ندارند که خود را به تهران برسانند، آن وقت در تهران مدارس فوتبال غرق در نعمت است. با این برنامه‌های استعدادیابی هدف اصلی این است که فرصت برابر میان تمام مردم و استعداد‌های فوتبال ایجاد شود. اگر حتی یک نفر از این فضا رشد کند، برای سایر بازیکنان انگیزه زیادی ایجاد خواهد کرد.
وی در خصوص عملکرد هیات فوتبال خراسان رضوی در امر استعدایابی تصریح کرد: در میان استان‌هایی که هماهنگ می‌شود تا بازدید داشته باشیم، هیات فوتبال خراسان رضوی در مقایسه با سایر استان‌ها منظم‌تر عمل کرده و همه چیز مطابق برنامه صورت گرفته است.
رائفی‌پور افزود: فوتبال و کشتی جزو ورزش‌های محبوب ایران است. باید این‌ها به صورت پایلوت انتخاب شده و روی آنان کار می‌شود. اگر جواب خوبی بگیریم می‌توانیم به سایر قسمت‌های ورزش آن را تسری دهیم. مردم از نظر ژنتیکی و موقعیت جغرافیایی این ویژگی را دارند که می‌توانیم در بسیاری از رشته‌ها حرف برای گفتن داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تیم ملی نوجوانان ایران، ژاپن قهرمان جهان را برده است و تنها دلیل آن این است که چند وقتی است کار منسجم علمی و انگیزشی انجام می‌دهیم. از ۳۵ نفر بازیکن تیم ملی نوجوانان ۱۶ نفر خوزستانی هستند. این نشان می‌دهد که فرصت برابر برای همه فراهم شده است. اگر استعدادیابی به درستی انجام شود می‌توانیم ۴ تا تیم ملی داشته باشیم. اگر استعدادیابی به خوبی صورت نمی‌گیرد به دلیل این است که ساختار‌ها و قوانین اشتباه است و به آدم‌های اشتباه میدان داده شده و برخی از مفسدین در آن جولان می‌دهند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->